.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزمرگی مهم‌ترین مشکل شهرداری ساری

شهردار جدید ساری مهمترین دغدغه شهرداری ساری را روزمرگی دانست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ملاقات عمومی با مردم باب جدیدی است که در سال‌های اخیر در دستگاه‌های اجرایی سطح کشور و نیز در سطح استان‌ها اجرا شده است، این تدبیر به منظور رسیدگی دقیق به امور و دغدغه‌های مردم در هر دستگاه اجرایی است که  همه اقشار جامعه به نحوی بتوانند بدون واسطه با مدیر و یا معاونان اداره‌ای ملاقات داشته باشند.

شهرداری ساری نیز تابع مقررات وزارت کشور است و ملاقات عمومی روزهای سه شنبه نیز در این سیستم اداری خدماتی مستثنی از بقیه ادارات نیست.

سالن همکف عمارت شهرداری ساری با میزهایی برای شهرداران مناطق و معاونان شهرداری ساری و صندلی‌هایی که برای انتظار ارباب رجوع چیده شده بود فضا را برای یک ملاقات مردمی آماده کرد.

بخشی از این سالن نیز با قراردادن میز و صندلی فضا برای خبرنگاران اختصاص داده شد.

نام‌نویسی و نوبت‌گرفتن مراجعه‌کننده‌ها بخش نخست هر ملاقات عمومی است، ناگفته نماند این دومین مرتبه‌ای است که دیواری و دری مقابل ارباب رجوع با شهردار و معاونانش وجود ندارد و همه مردم ساری در سالنی پر از گل و گیاه پاسخ انتظارات خود را می گیرند‌

آقای جوانی با نام نوشتن در لیست نوبت مراجعه‌کننده‌ها با این عنوان که برای اشتغال به شهرداری ساری مراجعه کردم، گفت: رشته تحصیلم معماری است و در سن 28 سالگی بیکاری عذابم می‌دهد.

این جوان تحصیلکرده ساروی با بیان اینکه دو ماه درگیر ملاقات حضوری با نمایندگان شهر ساری هستم، گفت: تازه موفق شدم نامه خود را در یک فرایند طولانی به شهرداری برسانم.

وی با بیان اینکه شهردار ساری قاطعانه اعلام کرد که جذب نیرو در شهرداری ساری نداریم، گفت: با تمنای زیاد شهردار قبول کرد تا درخواستم در شهرداری ثبت شود، اگر روزی قرار بر جذب نیرو بود مشخصاتم در شهرداری موجود باشد.

 

*مجوز ساخت از سوی شهرداری جلوی خروج اعتبار از استان را می‌گیرد

رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران نیز از دیگر مراجعه کننده‌های این ملاقات عمومی بود.

وی با اشاره به اینکه انجمن صنفی جوجه یک روزه را با 35 درصد تولید در مازندران را ما برعهده داریم، بیان داشت: برای توسعه فضای پژوهشکده و آزمایشگاهی نیازمند فضایی مجزا هستیم که برای این منظور زمینی را در بلوار پاسداران تهیه و برای ساخت ان اقدام شده است.

سید حمزه درواری با اشاره به اینکه هم‌اکنون نمونه‌های آزمایشگاهی مرغ مادر در تهران انجام می‌شود، بیان داشت: طی مکاتبات زیاد با شهردار وقت و قول‌های مساعدی که به ما دادند همچنان پیگیر این قضیه با شهردار جدید شهر ساری هستیم.

وی یادآور شد: تلاش ما این است تا این اعتباری که برای ساخت و تجهیز فضای آزمایشگاهی از پایتخت به ما تعلق گرفت از استان خارج نشود.

 

*رای جریمه 23 میلیون تومانی به کانون ناشنوایان مازندران

در این مراجعه‌ها، نماینده کانون ناشنوایان مازندران با مراجعه به شهرداری و گله از جریمه 23 میلیونی گفت: حکم و رای جریمه دفتر کانون ناشنوایان استان در کمیسیون ماده 77 قطعی شد.

خانم دیگری با نوشتن درخواست خود از شهردار ساری برای مساعدت مالی گفت: فرزندم عفونت روده‌ای دارد و خودم نیز بیکار و بیماری دیابت دارم و همسرم کارگر سر چهارراه است درخواست حمایت مالی از شهرداری ساری را دارم تا بتوانم هزینه آزمایش خود و فرزندم را تامین کنم.

 

*مراجعه80 نفره در ملاقات عمومی شهرداری ساری

این مراجعه‌های مکرر 80 نفره امروز در شهرداری ساری منجر به این شد که شهردار ساری در بین مردم حاضر باشد و با سعه صدر به درد و دل همشهریانش گوش کند و در حد بضاعت پاسخ مثبت دهد.

شهردار ساری نیز با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ملاقات عمومی با بیان اینکه بیشترین مراجعه‌های مردمی در بخش اشتغال، مساعدت مالی، تملکات و ساخت و ساز است، گفت: شهرداری ساری نیروی انسانی زیاد دارد و درآمد فعلی این اداره خدماتی پاسخ تامین نیازهای نیروها را نمی‌دهد.

مهدی عبوری با اعلام اینکه شهرداری ساری جذب نیرو ندارد، ادامه داد: به میزان جذب نیرویی که در شهرداری ساری انجام شد خروجی نداشت.

عبوری با اشاره به اینکه برخی سازمان‌های مردم نهاد و عام المنفعه جرایم سنگین پرداخت نکنند، یادآور شد: فرقی بین اماکن تجاری با اماکنی که برای نیات خیر و انسان دوستانه تاسیس می‌شود قائلیم.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به امور شهروندان از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است، تصریح کرد: داشتن شهری مناسب از توقعات مردم است که در تحقق آن نهایت تلاش خود را در سیستم شهرداری داریم.

عبوری یادآور شد: بعد از ماه مبارک رمضان ملاقات عمومی شهرداری ساری مسجدمحوری است.  هر سه‌شنبه در مسجد یکی از مناطق شهر ساری انجام می‌شود.

 

*مهم‌ترین دغدغه شهرداری ساری روزمرگی است

شهردار ساری مهمترین دغدغه شهرداری  ساری را در روزمرگی دانست و خاطرنشان کرد: به لحاظ نداشتن منابع مالی پایدار در شهرداری ساری عقب‌ماندگی‌های زیادی است که این اداره خدماتی را دچار روزمرگی کرد.

وی به ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: در کمیته ساماندهی منابع انسانی با متخصصان شهرسازی نشستی داشتیم تا از تحصیلکرده‌های این رشته در بخش‌های فنی استفاده شود.

عبوری روند کار واحد سد معبر در شهرداری‌های مناطق شهر ساری را مناسب ندانست و متذکر شد: درحال حاضر از عملکرد سد معبر رضایت ندارم، برخورد سلیقه‌ای و چکشی در سد معبر جایگاهی ندارد، تکریم ارباب رجوع و بعد اجرای قانون روند کار حوزه سد معبر شهرداری ساری شود.

 

*خاموشی در شهر ساری زیاد است

شهردار ساری به خاموشی‌های حاکم در سطح شهر ساری اشاره کرد و گفت: خاموشی در شهر ساری زیاد است، پیگیر هستیم تا با تعاملی که بین شهرداری ساری با شرکت توزیع برق ایجاد می‌شود برق‌رسانی کمربندی جنوبی و روشنایی سطح شهر تجهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ساری در نظر دارد همراه با فعالیت‌های عمرانی به کارهای فرهنگی بپردازد، اظهار داشت: چون مرکز مازندران محروم از فرهنگسرا و نگارخانه است در نظر داریم در پارک‌های سطح شهر فضا برای کارهای فرهنگی و نمایشگاه‌های عکس ایجاد شود.

 

*توسعه پارک‌های محله‌ای در سطح مناطق شهر ساری

عبوری از ایجاد و توسعه پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای در سطح شهر ساری خبر داد و گفت:  در حال حاضر عملیات اجرایی پارک اتحاد، ترمیم پارک مرحوم دامادی و نیز ایجاد پارک مادر در میدان ولیعصر، بلوار امام رضا(ع) و کوی امیر افشاری را در دستور کار قرار دادیم.، برخی از اعضای شورای شهر ساری در ملاقات عمومی شهرداری با شهروندان ساروی حضور داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : مشکل , شهرداری , ساری
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 مرداد 1391
پارک مرحوم دامادی نه ! پارک آفتاب . لطفا گذشته ساری را تحریف نکنید . راست میگویید پارک جدید بسازید اسمش را بگذارید پارک مرحوم دامادی (خدا رحمتش کند) .
مجتبی 24 مرداد 1391
زنده باد حاج مهدی عبوری
نا شناس 25 مرداد 1391
اقای شهردار صداسیمارا چهبه شهرداری
ناشناس 25 مرداد 1391
فكر مي كنم آقاي شهردار كارهاي مهمتري دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.